Microsoft Teams: autostart uitschakelen of inschakelen

Tenminste sinds de Corona-crisis en de hausse aan videochataanbieders die daarmee gepaard ging, is het Microsoft Teams wereldwijd bekend. Eenmaal geregistreerd werkt de tool als een virtuele werkplek waarin een team samen aan documenten kan werken en vergaderingen kan houden, ongeacht de locatie. Maar als je deze tool installeert, merk je vaak dat Microsoft Teams automatisch opstart als je je computer opstart. In dit artikel laten we je daarom zien hoe je het Microsoft Teams autostart deactiveren en opnieuw activeren.

Automatisch opstarten van Microsoft Teams uitschakelen

Volg de onderstaande instructies om het automatisch opstarten van Microsoft Teams uit te schakelen:

    1. Open Taakbeheer

a. Druk tegelijkertijd op de „Windows-toets“ en „X“ of klik met een Rechtermuisknop op de startbalk. b. Klik in het menu dat wordt geopend met de rechtermuisknop op Taakbeheer taakbeheer. (Je kunt Taakbeheer ook openen met „Ctrl“ + „Alt“ + „Del“ )

2. het tabblad autostart a. Het taakbeheer is georganiseerd volgens verschillende tabbladen (tabbladen). Hier moet je hettabblad „Autostart“ selecteren.

3. Microsoft Teams uitschakelen a. In de autostartlijst moet je nu zoeken naar hetprogramma „Microsoft Teams“ . (Onder bepaalde omstandigheden kan hier echter een groot aantal programma’s staan. Als je Microsoft Teams niet kunt vinden, kun je gewoon de eerste letter „M“ intypen. De automatische zoekopdracht springt direct naar de plaats waar de programma’s met een „M“ beginnen) b. Als Microsoft Teams is geselecteerd, kun je het deactiveren door rechtsonderop de knop „Deactiveren“ te klikken.

Microsoft Teams autostart inschakelen

Het inschakelen van Microsoft Teams werkt op dezelfde manier als het uitschakelen ervan. Als je meteen naar dit deel van de tekst bent gesprongen, dan zijn hier nogmaals de stapsgewijze instructies:

  1. Open Taakbeheer

a. Druk tegelijkertijd op de „Windows-toets“ en „X of klik met een Rechtermuisknop op de startbalk. b. Klik in het menu dat wordt geopend met de rechtermuisknop op Taakbeheer taakbeheer. (Je kunt Taakbeheer ook openen met „Ctrl“ + „Alt“ + „Del“ ) 2. Het tabblad Autostart a. Taakbeheer is onderverdeeld in verschillende tabbladen. Hier moet je het tabblad „Autostart selecteren. 3. Microsoft Teams deactiveren a. In de autostartlijst moet je nu zoeken naar het programma „Microsoft Teams“. (Onder bepaalde omstandigheden kan hier echter een groot aantal programma’s staan. Als u Microsoft Teams niet kunt vinden, kunt u gewoon de beginletter intypen De beginletter „M“ intypen. De automatische zoekopdracht springt direct naar de plaats waar de programma’s met een „M“ beginnen) b. Als Microsoft Teams geselecteerd is, kun je het deactiveren door op de knop „Deactiveren rechtsonder.

Afbeelding koptekst: © monticellllo, stock.adobe.com